Comet opptrer som ditt bindeledd til det internasjonale markedet med rask og effektiv håndtering av visumsøknader, legalisering, oversetting, mobilitet og dokumentlogistikk.

Comet bistår bedrifter og privatpersoner med å gjøre reising og forretningsvirksomhet på den internasjonale arenaen like enkelt og effektivt som hjemme. Vi åpner verden for deg og bedriften din. Vårt oppdrag

Verden har endret seg betydelig siden selskapet vårt ble opprettet i 1985. Den gangen sto forretningsreisende selv i kø på ambassadene og søkte om visum på egen hånd. Noen av dem sendte drosjesjåfører, sekretærer eller bud, med vekslende hell.

Det var dette som ga oss forretningsideen vår: å håndtere visumsøknaden på vegne av kunden, og dermed spare kunden for både penger, tid og bekymringer. Det viste seg at mange kunder med internasjonal virksomhet gjerne ville ha hjelp også til andre viktige oppgaver i forbindelse med denne. Dermed begynte vi å tilby formell verifisering av avtaler, patenter og andre viktige dokumenter hos lokale handelskamre og andre instanser, samt rask og kvalitetssikret oversetting av sertifikater, vitnemål og tilsvarende, til og fra alle språk.

Da som nå hadde ikke selskapene tid eller arbeidskraft å bruke på slike oppgaver på en kostnadseffektiv måte.

Det gjorde at vi kunne skape vår egen nisje. Vi dekket et stort, men uuttalt behov i markedet for en profesjonell, rask og pålitelig tjeneste som gjorde det betydelig enklere for selskaper å operere internasjonalt. Siden oppstarten har vi bygd opp en betydelig tilstedeværelse i det nordiske forretningsreisemarkedet, og kan se tilbake på 30 år med utrettelig innsats for å tilby kundene fremragende tjenester.

Som en ledende nordisk partner for konsulær informasjon, dokument- og visumhåndtering bidrar Comet til å gjøre det enklere å lykkes med internasjonal virksomhet i en stadig mer globalisert og åpen verden. Vårt mål
De svarer alltid raskt på henvendelser. Hver gang jeg har hatt spørsmål til visumsøknader eller legalisering, har de gitt meg god hjelp. Grete Hough, Norwegian Refugee Council
Comet gjør alltid det lille ekstra for å sikre at søknadene våre behandles raskt og korrekt slik at vi kan overholde våre ofte svært korte frister. Konsulentene i Comet veileder oss og får oss alltid til å føle oss trygge gjennom hele prosessen. Annika Bloch Christensen, Chief of Staff, Drive Studios
Comet Consular Service bistår oss i å oppfylle forpliktelsene våre overfor kundene når det gjelder personvern og sikkerhet, og er en partner som fullt ut er i stand til å verne om sensitive opplysninger. Monica Mascarenhas & Annette Fogt, Visa Consultants, American Express Global Business Travel
Vi må ofte sende medarbeiderne våre til land med relativt komplekse visumkrav. Med sine kunnskapsrike og profesjonelle medarbeidere er Comet helt avgjørende for oss i denne prosessen. Dorthe Pedersen, Management Secretary, Riantics A/S

Data- og informasjonsteknologien har gjort sitt inntog i stadig flere deler av næringsvirksomheten og forandret den fullstendig. Dagens markeder er verdensomspennende, konkurransen tøff og marginene små. Selv om stadig mer næringsvirksomhet nå foregår i et nytt, digitalt miljø, er det fremdeles viktig å møte forretningspartnere ansikt til ansikt.

I skarp kontrast til denne tilkoblede verdenen der alt skjer med et tastetrykk, står de komplekse visum- og legaliseringsprosessene. Åpningstider som stadig endres og kompliserte rutiner ved ambassadene gjør søknadsprosessen om visum til en kostbar og tidkrevende utfordring for reisende og koordinatorer.

Tjenestene våre har selvsagt en pris – men i sum er de likevel rimeligere enn utgiftene du ville hatt til å stå i kø ved ambassaden – siden det ikke er det du driver med til daglig.

En typisk søknadsprosess for en enkeltperson som skal ut på forretningsreise krever som et minimum:

  • at man innhenter, verifiserer og leser seg opp på relevant informasjon
  • at man finner frem til, fyller ut og dobbeltsjekker riktig søknadsskjema
  • at man reiser – gjerne flere ganger – til ambassaden, noe som koster tid og penger
  • at man venter i kø på ambassaden
  • at man betaler for ekspress- eller rekommandert levering eller reiser til ambassaden på nytt for å hente dokumentene

Alt dette krever ofte mange timers, ja, til og med flere dagers full oppmerksomhet og reisevirksomhet, noe som kan gå ut over den daglige driften. Hva er en hel arbeidsdag på kontoret verdt for deg?

Grunnen til at kundene fortsetter å velge oss, er at vi har erfarne, kunnskapsrike og serviceinnstilte medarbeidere og tilbyr tjenester som gjør en forskjell

  • Vi håndterer komplekse spørsmål, skaffer til veie alt av nødvendig informasjon og løser alle problemer som måtte oppstå, innen avtalt frist. Vi får deg ut i verden til riktig tid og med alt av papirer på plass.
  • Vi tilbyr en enkel, pålitelig og kostnadseffektiv løsning og ett enkelt kontaktpunkt for alt du trenger å ordne i forbindelse med visumsøknader og legalisering.
  • Hos oss får du god oversikt over kostnadene og enkel fakturering og gebyrhåndtering.
  • Vi sørger for at du følger alle gjeldende regler når du skal inn i nye markeder med komplekse regelverk og krav.
image description

Toppledelse

  1. Mats Collberg

    Chief Executive Officer

    matcol@cometconsular.se

  2. Mikkel Sloth Wismann

    Chief Operating Officer

    mikwis@cometconsular.dk

  3. Cattis Bragman

    Director HR & Administration

    catbra@cometconsular.se

  4. Roger Aanderud-Larsen

    Chief Information Officer

    rogjoh@cometconsular.no

  5. Liselotte Carlén

    Strategic Senior Advisor

    liscar@cometconsular.se

Kvalitetsprinsipper

Kvalitetsprinsippene våre styrer hvordan vi jobber og opptrer for å tilby kundene våre markedets aller beste tjenester.

  • Det klart viktigste kvalitetskriteriet vårt er at kundene er fornøyde med jobben vi gjør for dem.
  • Vi har tydelige målsetninger og krav for arbeidet vårt og evaluerer resultatene våre regelmessig. Vi regner kvaliteten som tilfredsstillende når vi har nådd målene vi har satt oss.
  • Vi har fokus på forebyggende tiltak og etterstreber hele tiden å gjøre en feilfri jobb. Vi setter oss klare resultatmål som vi regelmessig formidler til hele organisasjonen for å sikre at alle jobber i henhold til målene.
  • Hos oss er kvalitet hver enkelt medarbeiders personlige ansvar. Kontinuerlig utvikling er en del av jobben i Comet Consular Services.
  • Målet vårt er å bygge en virksomhet som medarbeiderne våre er stolte av å jobbe for, og som de føler kommuniserer med dem, lytter til dem og kommer med skikkelige svar, verdsetter dem og satser på dem.

 

Miljøprinsipper

Comet skal alltid og ut fra kundenes krav og våre egne ressurser og forutsetninger, jobbe for:

  • å redusere miljøpåvirkningen av kjøretøyene vi bruker
  • hele tiden å forbedre driften slik at den blir mer miljøvennlig
  • å etterleve gjeldende miljølovgivning og krav fra samfunnet og kundene om miljøvennlig drift
  • å nå våre egne miljømål
  • å sikre at innsatsen vår styres både av hva som er økonomisk forsvarlig og hva som er teknologisk og miljømessig motivert

Comet Consular Services er medlem av